18.8.10

Silencio

Onhan tässä ollut kaikenlaista, vaikka olenkin pitänyt hiljaiseloa blogaamisen kantilta. Vähän kyllä harmittaa oma rötvääminen asian kannalta, mutta aina välillä niitä taukoja kai pakostakin tulee. Pidetään sitä nyt sitten vaikka kesälomana, eikös vain.

Hyvällä edistyy ihmissuhteen kanssa keekoilu, sanoisin. Tykkään, hän tykkää, homma vaikuttaa hyvältä. Katsellaan. Ei siitä sen enempää.. *vinkkaa*

Olen menossa tänään koululle "haastatteluun", josko pääsisin takaisin koulun penkille. Vähän kyllä (siis ihan vitusti) ihmetetyttää tämä haastattelujuttu, kyse kun on kuitenkin amiksesta. Luulisi että heitä kiinnostaa sen verran minun ammattiuteni, että ne vain ottaisivat minut sinne ilman mitään sen suurempaa hässäkkää. No, johan se sitten tänään nähdään.

Olisi puolittaista intoa tehdä kaikenlaista, mutta jotenkin jännittää oma jaksaminen. Jos sinne kouluun joudun, niin sitten pitäisi keskittyä siihen. Mutta kysymys kuuluukin, pystynkö? Riittääkö se? Nämä ajatukset pitivät taas eilen hereillä yömyöhään. Kiinnostaako minua oikeasti niin paljon, että jaksan koulun penkille? Minusta tietysti paras olisi, jos voisi oppisopimuksella tehdä, niin että olisi töissä samalla ja se menisi siinä sivussa.

Äh, ehkä tämä pitkällinen masennuksen kanssa kamppailu on vain tehnyt minusta patalaiskan. Joten olen jälleen harkinnut lääkitystä. En ole varma olenko varsinaisesti masentunut, mutta olen myös alkanut epäillä, josko oisin vain tottunut ja pidän tätä normaalina olotilana. Katoaisiko masennus johonkin vain sillä, että päätän etten ole masentunut? Jotenkin kuulostaa epäilyttävältä, se on kuitenkin vakava sairaus.

Miksei voi olla jo täsmälääkitystä. Tämä poistaisi minulta viimeisenkin epäilyksen siemenen. Nykyiset lääkkeet on tehty niin lavealla kädellä, että se on enemmänkin hakuammuntaa tuhansien sivuoireiden kera, ja ne sivuoireet ovat aina niin inhottavia. Ja jos pitäisi kyetä kouluun, kykenenkö sitten lääkekokeilujen uhriksi samaan aikaan? Jaa..a.

Ei sillä, ettenkö olisi voinut paljon paremmin kuin viime vuonna tai viime vuosina jos niikseen tulee, mutta jaksamiseni on silti aina vähän siinä ja siinä. Tuntuu, että motivaationi tippuu älyttömän helposti miinus sadan puolelle pienistäkin asioista. Se kertoo minulle osaksi siitä, että jonnekin muualle menee kallisarvoinen energiani, itseni pitelemiseenkö? Ehkä. Sokea piste on ihmisellä itsensä suhteen hyvin usein.

Ainakin sen olen huomannut, että helposti ahdistun asioista, eikä minulla ole tietoa siitä, kuinka normaalia se on. Ja että olen aivan äärimmäinen tunneihminen nykyään. Se on nyt korostunut kun olen itsekin tajunnut, etten ole niin kuollut sisäpuolelta kuin mitä luulin, tai enemmänkin.. oikein pahan masennuksen aikana kuoletin itseäni tarkoituksellisesti sisäpuolelta, ja nyt olen aivan raaka kun olen antanut tunteitteni tulla pintaan taas.

Silti jollain tavalla, se tuntuu paljon terveemmältä kuin se, että joudun epäillä, olenko elossa ollenkaan, tai että olenko ihminen lainkaan.

1 Comments:

Blogger Jani said...

Tuo nykyisten lääkkeitten epätäsmällisyys on ärsyttävä ongelma, vaikkakin toki tilanne on niiden osalta parempi kuin vielä aikaan ennen SSRI:tä. Minä toivon ja luotan siihen, että tuossa parin-kolmen vuosikymmenen päästä saadaan jo seuraavan sukupolven lääkkeitä, joiden vaikutukset kohdistuvat vielä näitä nykyisiäkin huomattavasti täsmällisemmin.

11:24 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home